Gå til ridning

Prøvetime

Ønsker du eller dit barn at gå til ridning på SRR, så kontakt vores undervisningsansvarlig Kristina Møller Radik via sms på mobilnr. 20 16 66 50 eller mail srrundervisning@gmail.com.
OBS: Der kan være venteliste.

Hvad gør jeg som ny

Du skal møde op 30 min. Før timen begynder  og melde dig til ridelæreren, så hun kan hjælpe dig i gang

Ang. Tøj/fodtøj, det er en god ide, at have bukser der er lavet af noget blødt stof, og støvle med en hæl (så man ikke får foden gennem bøjlen) ridehjelm kan man låne af os, det er FORBUDT at have sandaler på når man rider og færdes i stalden.

Når du kommer til din ridetime skal du ordne din pony/ hest, derfor er det vigtigt, at du kommer 30 min. Før din time begynder, så det kan blive gjort ordentligt - Alle elev ponyerne har deres egne strigler, men du må gerne tage dine egne med , hvis de ikke bliver brugt til andre heste.

Husk at spørge om hjælp når du skal sadle din hest op, da det er meget vigtigt at udstyret ligger korrekt på hesten.

Man venter på  at, alle er klar, hvor efter man trækker ind i ridehuset og gå ind på midten, husk at spænde gjorden endnu en gang inden du stiger op på din hest.

Når ridelæreren siger at alle er klar, skal i ud på hovslaget langs væggen i en lang række, vi begynder med at skridte hesten varm, derefter traver med let ridning indtil vi er varmet op, holder nogle skridt pauser ind i mellem, traver igen med ned sidning, når timen er ved at være færdig skal hesten skridtes af (så den kan få pulsen ned) vi stopper på sammen måde vi begyndte alle heste ind på midte, vente på signal til at måtte stige af. Derefter sætter bøjlerne op, det er meget vigtig da sadlen kan hænge fast i stalddøren, og komme til skade.

Indmeldelse på et rideskolehold

Hvis du har været til prøvetime eller fået lysten til at starte hos os skal du udfylde en indmedelse blanket, som du får ved at henvende dig til ridelæren.

Hvis der ikke er plads kan du blive skrevet på venteliste.

* Der er INGEN undervisning i ferier og på helligdage, og der gives IKKE erstatningstimer, hvis din normale ridetime falder på en helligdag.

Sydjysk Rideklub Rødekro, Lunderupmarkvej 22, 6230 Rødekro
Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk